2014年8月14日木曜日

The saddest day of my life

Unfortunately I have to write about terrible news today.

My amazing talented dog,Uzura has passed away yesterday.
It hurts...It's hard to overcome for us.

Uzura was border collie that we had been together since I was 12 years old.
She was born in our house on April 9th,1999.
So she had a long life,she was 15 years old yesterday.
Looks,brains and reflexes....in other words she was a perfect dog.
She loved playing to catch a ball. She didn't make me stop to play after we started playing.lol
However, though she was young at heart ,her age was beginning to tell...
When she was 13 years old,It began that she seemed like it was hard for her to use steps.
Power of her muscles decreased with aging.
And she lost all the feeling in her hind legs a year ago.
I and my family used a towel to hold up Uzura when she wanted to move.
And she suddenly became confined to her bed 4 days before she passed away.
Even she couldn't poke up her head in those 4 days.
And she passed away in her sleep when she was with her family.

To tell the truth,It was very tough to look after Uzura.
We really had to support each other for living together.
We had to clean her when she tripped on her pee.
We had to carry her when she wanted to walk.
We had to pay attention her all day long.
I thought it is better for her to go to heaven after she started laying down all day long.
It was hard to see that Uzura was suffering.
But of course I'm very sad to loose Uzura.
I told myself "Uzura could go to good place without pain and suffer anymore. She is running so much with her mom and dad.".
However when I think I can't touch her,listen her barks and smell her again,I can't stop crying.
I can say disposal of evacuation is better than heartache that I have now..
I miss her so much....
I love her beautiful eyes. She always watched us with those her big cute black eyes.
Now I feel like there is a hole in my heart.
Saying "Good-bye" for dogs is the saddest moment in my life.
















Blogが始まって早々、あまりにも悲しいニュースを皆様に、お伝えしなければなりません。
私の大切なウズラ(享年15歳)が昨日の夕方、天国へ旅立ちました。
ウズラは最高に賢く、美しく、気高く、又、運動神経抜群のボーダーコリーでした。
私が12歳の頃に彼女は我が家で生まれました。
兄弟達の中でも、その聡明さは際立っていて、頭に渦巻のような柄があることから,ウズラと命名されました。
ボール遊びやフリスビーが大好きで、1度遊び始めると、私が疲れてクタクタになっても止めてくれない、そんなアグレッシブな子でした。
そんなウズラも加齢には勝てず、13歳の頃、突然階段の上り降りが辛そうになり、今から1年前には後ろ脚は、全く動かない状況になりました。
亡くなる4日前には、寝たきり状態になり、頭を上げる事も出来ない状態になり、何とか頭を支えて水を飲ませることが精一杯で、そんな状況の後、私たち家族が見守る中、眠るように旅立っていきました。

後半1年のウズラの介護は壮絶で、家族皆で支えあいながら、乗り越えました。
後ろ脚が使えなくなったので、彼女が動きたい時はタオルをお腹の下からくぐらせ、上に持ち上げて移動しました。
排泄物の上で倒れてしまったり、介護食を準備したり、彼女から目が離せない日が続きました。
あんなに活動的だったウズラが、動けなくなった姿を見ることは耐え難く辛かったです。
だから、亡くなって、やっと痛みや苦しみから解放され、天国で先に逝った犬たちと走り回れるのかと思うと良かったのかもしれません。
ですが、もう、ウズラに会えないのかと思うと、涙がどんどん溢れてきます。
あのフワフワの毛が恋しいし、毎日見つめてくれていた綺麗な瞳も恋しい。匂いも嗅ぎたいし、声だって聴きたい。
寂しい。本当に寂しいです。
なんだか、心にポッカリ穴が開いてしまったような、今はそんな気持ちです。
犬との別れほど辛いものは、ありませんね。。



Dear Uzura
I already miss you so much.
Our living room without you is very creepy and quiet.
Where are you? You seem to disappear.
Can you know how much I miss you?
I still can't believe you are not here.
Please don't forget our love for you. I and our family love you so much.
You won't be forgotten forever.
And I know you loved me and family so much,too.
Your love was very huge. Could I give you my love like you gave me?
Could you feel love? I hope you felt it.
I love you Uzura. You are an amazing dog.
I wanna pet you,I wanna cuddle you,,,,I want you to kiss me again.
I love you,Thank you for giving me wonderful time with you.
Thank you for coming to my life.
I'm proud that we could spend together and make great memories together.
Thank you for teaching me what life is.
Thank you,thank you,thank you.....I miss you.

親愛なるウズラへ
本当に寂しいよ。
わかってる?どんなに寂しいか・・・
ウズラのいないリビングルームはただただ、広いだけで本当に奇妙で虚しい。
ウズラ、どこに行っちゃったの?なんか急に目の前から消えてしまったみたいで、まだまだ実感が湧かないよ。
もうちょっと面倒かけてくれても良かったのに、本当に最後まで家族思いな子やったね。
ウズラ、私たちがどれだけ、あなたを愛していたか感じてくれていたかな?
私は、ウズラが私や家族にくれた愛情の大きさをしっかり感じることができていたけれど、私たちはウズラが私たちに、与えてくれていたような大きな愛情を与えてあげれたかな?
愛されていたって感じてくれていたら嬉しいなぁ。
ウズラ、ずっとずっと大好きだよ。
本当に素晴らしい犬やったね。
昨日の今日なのに、もう抱きしめたいし、触りたいし、また顔を舐めてほしいわ。
ウズラ、私の人生に来てくれてありがとう。
楽しい思い出いっぱい一緒に作ったね。
ウズラに出会えて、共に成長できた時間は私の人生において、本当に、素晴らしい瞬間やったと思う。
ウズラがいたから、もっときちんと生きようって思えた。
最後までいっぱい教えてくれて、ありがとう。
永遠に忘れません。大好きだよ、ウズちゃん。




0 件のコメント:

コメントを投稿